آخر الأخبار

Generic selectors
Exact matches only
....بحث
Search in content
Post Type Selectors

محاضرات مختارة

تهنئة لحلول شهر رمضان المبارك

الصفحة الرئيسية » الحقيقة الضائعة » الحقيقة الضائعة (فارسي) » ترجمة بيانية الإستنكار لما يجري في إقليم الأهواز (فارسي)

 

ترجمة بيانية الإستنكار لما يجري في إقليم الأهواز (فارسي)

محمد کاظم محمد طاهر خاقانی

بسم الله الرحمن الرحیم حمد وسپاس خداوندی که پروردگار حق وحقیقت وسلم وسلام است، پروردگاری که حضرت محمد ص را به عنوان رحمتی عظیم برای تمامی جهانیان مبعوث نمود . پیامبر الهی که سید المرسلین  هستند مظهر تجلی عدل الهی بودند که به وسیله آن حضرت مکارم اخلاق متجلی وظاهر گشت. وحق تعالی به مسلمانان أمر نمود که  سیرت وسنت مطهر پیامبر ص واخلاق عظیم او را برای خود الگو قرار دهیم وبه وضوح میتوان بیان نمود که دین اسلامی همان دین سلم و سلام الهی است که خداوند متعال تمامی پیامبران خود را برای دعوت نمودن به همین امر برای بشریت فرستاد. وبه علمای ربانی امر نمود که زبان ناطق وصادقی باشند که به وسیله عملکرد وبیان آنان عدالت الهی مجسم گردد ودر این راه اسوه والگوی خود را پیامبران  قرار دهند بدور از چاپلوسی ونفاق وتقرب جستن به سوی ظالمان ومتکبران.

وبرای بیان اهمیت این امر پیامبر گرامی اسلام  (ص) که رسول انسانیت هستند فرمودند: (إن من أعظم الجهاد کلمة عدل أو حق عند سلطان جائر) از جمله بزرگترین جهاد در راه خداوند کلمه عدل یا حقی است که در مقابل سلطان ظالم وستمگر بیان میشود. وهمچنین امام علی علیه السلام به این امر اشاره نمودند وقتی که فرمودند (قسم به نام خداوندی که دانه را آفرید و نفسهای مخلوقات را از عدم به وجود منتقل نمود اگر تقاضا وحضور عظیم مردم ودرخواستهای آنان برای وجود رهبری جهت اجرای عدالت الهی نبود  وبه دلیل همین حضور ودرخواست گسترده مردم بود که حجت الهی بر من اتمام گشت وبا توجه به میثاق وپیمان الهی که بر دوش علما از جانب خداوند قرار داده شده است که در مقابل ظلم ستمگران وهمچنین گرسنگی ودرماندگی مظلومان سکوت ننماید) تا آخر این خطبه شریف که تمامی کلمات آن بیان نمودن راه شریعت الهی وآنچه خداوند متعال بر علمای ربانی به عنوان واجب قرار داده است نه علمایی که چاپلوس ودجال ودروغین هستند کسانی که برای رضای حاکمان وظالمان ،نفاق وریا و چاپلوسی اعمال میکنند . در واقع این شریعت الهی است که هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد وبدرستی باید بیان کنیم که این شریعت راستین، انقلابی است عظیم از جانب صالحان که بر ضد ستمکاران وظالمان انجام میدهند وقتی که انسانهای پاک سرشت و پرهیزکار برای بیان حق وحقیقت واجرا نمودن عدالت الهی اقدام مینمایند. خطرناکترین ظلم وستم وقتی است که ظلمت وتاریکی لباس نور بر تن کند، وستمکاری لباس عدالت وجهل ونادانی لباس علم و نفاق وچاپلوسی لباس ایمان وتقوی بر تن نماید.

ودر طول این چهل سال از زندگی سخت وپر مشقت که به خاطر ایستادگی در مقابل ظلم ستمکاران انجام دادم بارها وبارها تکرار نمودم که اساس دین، عدالت است نه تظاهر نمودن به دیانت وتقوا به وسیله انجام تسبیحات ویا طولانی کردن سجود در مقابل انظارمردم ، بلکه عدالت همان امری است که خداوند متعال آن را غایت بعثت پیامبران قرار داد وقتی که فرمود (لقد أرسلنا رسلنا بالبینات وأنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط) به درستی که ما پیامبران الهی را به وسیله دلایل وبراهین فرستادیم وهمراه آنان کتاب آسمانی ومیزان بین حق وباطل را قرار دادیم تا قسط وعدل را انجام دهند. وروایتهای ما تأکید بسیار زیادی بر زمان اجرای عدالت داشته است، روزی که عدالت الهی بدست مهدی موعود از آل پیامبر ص اجرا خواهد شد وتمامی اینها به خاطر اهمیت به عدالت بود که از جمله اصول دین محسوب میشود. برای اینکه به وسیله واقعیت وحقیقت عدالت، قرآن مجید به شکل درست وصحیح آن تفسیر خواهد شد نه اینکه تفسیر آیه های قرآنی در زیر نظر منافقان و چاپلوسان زمان صورت گیرد، وهمچنین در زیر سایه عدالت واقعی حکومت اسلامی اجرا خواهد شد نه در زیر نظر منافقان وستمکاران. وبه خاطر همین، امروز وبعد از گذشت سالهای طولانی  کلام پدر خویش  یعنی مرحوم آیة الله شیخ محمد طاهر خاقانی را که در سالهای گذشته بیان نمودند را باری دیگر تکرار مینمایم، شخصیتی که انقلابی عظیم بر ضد ظلم وظالمین انجام دادند وقتی که قومی را مورد خطاب قرار دادند که بر ظلم وتعدی بر مردم به اسم دین عادت نموده بودند، ومن امروز باری دیگر بیان مینمایم که آیا کافی نیست چهل سال از دروغ وظلم به مردم تا اینکه وضع به جایی رسید که هوای منطقه به دخان و گرد وخاک تبدیل گشته است وآبی که باید زلال وپاک باشد به گِل تبدیل شد وتمامی این اعمال به تبع هواهای نفسانی آنان صورت میگیرد ودر این رفتار تمامی اموال وخیرات مردم از گاز ونفت وغیره را غارت میکنند و وضع امروز به جایی رسید که مردم به جای خانه وکاشانه مجبور هستند خاک زمین را خانه خود سازند و آسمان الهی را سقف خود قرار دهند وبه همین وسیله منطقه مملو از مرضهای مختلف گشته است واگر شخصی از مظلومان وستمدیده گان به خاطر چنین زندگی مشقت باری زبان به اعتراض گشاید به خیانت بر ضد دولت وکشور خود متهم خواهد شد وبه عنوان مفسد فی الارض شناخته میشود به جای اینکه گناهکاران وظالمان به فکر اصلاح مشکل مردم باشند واز ملت عذر خواهی نمایند وبه احکام الهی واوامر حق تعالی باز گردند بر ظلم وستم خود میافزایند.

ولذا به خاطر کثرت این اعمال ظالمانه ای که بر ضد اهالی این منطقه صورت میگیرد ، از جمله تعدی وتجاوز به حقوق ابتدائی مردم وغارت اموال عمومی آنان وسایر ستمی که به آحاد این اقلیم وارد میشود را به شدت محکوم میکنم، چه این اعمال ظالمانه در خرمشهر ویا آبادان ویا در سایر مناطق اقلیم اهواز صورت یگیرد ویا هر عملی که به اسم دین از ظلم وستم در بقیه ایران رخ میدهد.

ودر پایان باید بیان نمایم همانگونه که حق تعالی فرمود (وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون والعاقبة للمتقین) وکسانی که ظلم وستم نمودند درنهایت خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز میگردند بدرستی که نهایت امر از آن پرهیزکاران است.

پروردگارا ما شکوای خود را به درگاه تو انجام میدهیم از آن ظلمی که به اسم دین تو که دین سلم وعدل وآرامش است انجام میشود حقا که تو ارحم الراحمین هستی.

محمد کاظم محمد طاهر خاقانی

0 تعليق

إرسال تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

آخر الأخبار

بيانية استنكار لما يجري من ظلم وعدوان واضطهاد بإسم الدين في إقليم الأهواز

بيانية استنكار لما يجري من ظلم وعدوان واضطهاد بإسم الدين في إقليم الأهواز لسماحة الأستاذ الشيخ محمد كاظم الخاقاني الأحد الموافق ١٠ تير ١٣٩٧ شمسي ٣٠\٠٦\٢٠١٨ ميلادي بسم الله الرحمن الرحيم والحمد لله رب الحق والسلام الذي بعث محمدا المصطفى صلى الله عليه وآله وسلم رحمة...

مرور و بررسي انقلاب در ايران 2

مرور و بررسي انقلاب در ايران شيخ محمد كاظم خاقاني ترجمه از عربي بفارسي: هدى محمد كاظم خاقاني به نام خداوند بخشنده مهربان  اشاره ای مختصر به آنچه که در جلسه، بین آيت الله خاقاني و آيت الله خميني گذشت این جلسه در ماه هاي  اول انقلاب در قم مقدس بود و آیت الله خاقانی به...

مرور و بررسي انقلاب در ايران ١

مرور و بررسي انقلاب در ايران شيخ محمد كاظم خاقاني ترجمه از عربي بفارسي: هدى محمد كاظم خاقاني به نام خداوند بخشنده مهربان زير سايه اين نشست إشاره و نگاهی خواهیم داشت بر برخي أز وقايع انقلاب در ايران، زيرا كه آن شادي و إشتياق مردم بعد از دميدن آن باد، به تله اي أز أندوه...

أسئلة عقائدية

تابعنا على صفحاتنا